אסטרטגיה ותוכנית שיווקית

אולי יעניין אותך גם

ליווי מכירות

ארגונים משקיעים משאבים רבים כדי לגרום למתעניינים במוצר

מיתוג

הנטייה הטבעית היא לחשוב שלוגו מספיק כדי ליצור

עסקים רבים אומרים לעצמם – אנחנו חייבים שתהיה לנו אסטרטגיה שיווקית, בלי זה לא נוכל להתקדם.

זה נכון, זה חשוב מאוד, אבל…  גם בתכנון אסטרטגיה שיווקית צריך לדעת מתי לעצור. אפשר לנתח ולחקור נושאים שונים בלי סוף בבניית האסטרטגיה השיווקית אבל זו תהיה טעות.

במקום זאת, אני ממליצה להכין אסטרטגיה ממוקדת ומדויקת וממנה לצאת מהר לטקטיקה.

חשוב להבין:

אסטרטגיה שיווקית הינה הקו המתווה את הכיוון של הארגון, והבסיס לכל מהלך שיווקי. ולכן לא כדאי לוותר עליה.

אך יחד עם זאת צריך לשים לב לא להתפזר ולהיות ממוקדים.

כשאני מכינה אסטרטגיה שיווקית אני שואלת בין היתר :

  • מהם האתגרים בפניהם אנו עומדים?
  • מה אנחנו רוצים להשיג?
  • מה המטרות והיעדים שלנו?
  • מה הרווחיות וכיצד ניתן להרוויח יותר?
  • איך נעשה ניתוח SWOT אפקטיבי?
  • מי המתחרים הישירים והעקיפים שלנו?
  • מי הלקוחות שלנו ומה הערך המוסף שאנחנו מביאים להם? מה מייחד אותנו?
  • איך נחזק את מה שיש לנו ויחד עם זאת כיצד נתפתח לכיוונים חדשים?

מענה על כל השאלות האלו ושאלות נוספות עושה סדר, מרכיב פאזל שלם ונותן תמונה מלאה וברורה על הארגון, המוצרים, היעדים והכיוון שאליו הולכים.

יישום אסטרטגיה שיווקית – איך מוודאים שהיא באמת מתקיימת?

אכן, אסטרטגיה ממוקדת היא חשובה ביותר ליציאה לדרך נכונה. יחד עם זאת, אסטרטגיה שיווקית ללא תכנית עבודה פרקטית וישימה לא תאפשר להתקדם בקצב ובכיוון הרצויים.

מה זאת תכנית עבודה ישימה?

  • תכנית שניתן להוציא אותה לפועל בקלות, במהירות ובדיוק רב.
  • תכנית שכוללת מדדים ואפשרות לבדיקה מתמדת של ההישגים בפועל.
  • תכנית שצופה את העתיד – מה עלול לקרות בשוק שישפיע עלינו? מה ייתכן והמתחרים מתכננים?
  • תכנית שמאפשרת גמישות וניתן לשנות ולשפר אותה בהתאם לאירועים שקורים בזמן אמת.

אין לכם עדיין אסטרטגיה שיווקית או שאתם מרגישים שהיישום של התכנית השיווקית
שלכם בשטח לא מספיק טוב?
שלחו לי כאן את הפרטים או התקשרו ונדבר על כל האפשרויות.

לפגישת הכרות ללא תשלום צרו קשר