מה הייחודיות של שיווק באקדמיה?
שיווק של תואר אקדמי, לימודי תעודה או לימודי מקצוע דומה במהותו לשיווק של שירות. מאחר שלימודים אינם דבר מוחשי, על האוניברסיטה או המכללה "להוכיח" כי אכן "משתלם" ללקוח הפוטנציאלי ללמוד אצלם. התחרות בתחום הלימודים הולכת וגוברת ומדגישה צורך הכרחי:
שילוב נכון בין יצירת בידול אמיתי בין המוסדות השונים ואפילו בין תכניות הלימוד השונות באותו מקום, יחד עם ביסוס מוניטין לאורך זמן – זהו קרש הקפיצה שעליו מושתת השיווק של תכניות אקדמיות/לימוד שונות.
כשאני עומדת בפני שיווק של תואר, פקולטה, מגמה או תכנית לימודים חדשה אני שואלת, בין היתר:
- מה הצרכים והמאפיינים של הסטודנטים?
- מה השיקולים לבחירת מוסד אחד על פני השני?
- היכן אפשר להשתפר?
- כיצד יוצרים חווית לקוח מותאמת?
- איך מנהלים נכון את המכירות?
- עולם הדיגיטל – העולם שייך לצעירים, ובמיוחד עולם הדיגיטל. איך זה משתלב בלימודים?
- ועוד ועוד
בעזרת התשובות שמתקבלות אני בונה למוסד האקדמי/לימודי תכנית שיווקית עם המלצות ישימות לשיפור, ודרכים אופרטיבית להגיע ליעדים הנדרשים.
ההמלצות שלי מבוססות על ניסיון רב בשיווק ומכירות של לימודי אקדמיה וקורסים וביניהם:
- תכניות הExecutive MBA באוניברסיטה העברית
- ניהול השיווק של בית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית
- שיווק במכללת דוד ילין
- שיווק במכללת אוהלו
מוסדות אקדמיים נבדלים מארגונים עסקיים במגוון פרמטרים.
אבל אחד הדברים המשותפים הוא שה"שוטף" שוטף את כולם, ולא משאיר הרבה זמן ליישום של תכניות השיווק. כך שבהיעדר גורם מקצועי שאמון על ניהול השיווק בפועל – הרבה מהתוכניות פשוט לא מתבצעות.
לכן מתוך היכרותי הקרובה עם העולם האקדמי ואופי הפעילות באקדמיה, יצרתי מודל של ניהול שיווק במיקור חוץ , שמאפשר למוסד האקדמי ליהנות הן מהייעוץ שלי והן מניהול השיווק בפועל – עד להשגת היעדים שהגדרנו.
שלחו לי את הפרטים כאן או התקשרו